Hva slags blogg er dette?

Denne bloggen er politisk, personlig, arbeidsrelatert og verdibasert.

12. februar 2009

Verdens største klimakampanje

Det skjedde noe i Sydney i 2007. Den 31. mars skrudde 2.2 millioner mennesker og 2100 bedrifter av lyset i en time. Denne 60 minutters kollektive innsatsen reduserte byens energiforbruk med 10.2 prosent. Det er like mye energi spart som hvis vi fjernet 48 000 biler fra norske veier i et helt år. 

Nå kan vi alle bli med i en verdensomspennende aksjon: Earth Hour. Sign up på denne website og meld deg inn i aksjonens gruppe på Facebook

Og legg det inn i kalenderen først som sist: Den 28. mars kl 20.30 slår vi av lyset i en time! 

LOs 860.000 medlemmer er allerede oppfordret av sin leder om å bli med. 

3 kommentarer:

RennyBA sa...

Betimelig og flott oppfordring Marian!

Jeg har meldt meg på, også i FB gruppen og lager vel en artikkel om det på bloggen min også, under mott: 'Blogging empowering People'. Ja, for her er det jo alle vi som kan vise at vi mener alvor og ikke bare skylde på at andre og verdens ledere må gjøre noe :-)

RennyBA's Terella

Simon T sa...

Nei, vi skal absolutt IKKE bli med på dette, alle sammen.

Symbolsaker som symboliserer tilbakegang til den førindustrielle verden, med dens fattigdom, sult og korte levealder har ikke noe beundringsverdig ved seg.

Vi burde velge symbolsaker som feirer fremskrittet og intellektets seier over middelalderen.

Marian Rui Slettebakken sa...

Det er ingen symbolsak å redusere energiforbruket tilsvarende 48.000 biler på veien i ett år, det er konkret. Og enda større blir det i år hvis hele verden er med!

Forøvrig er jeg også tilhenger av symbolsaker som feirer fremskrittet. Og jeg skulle virkelig ønske utviklingen gikk mer i retning av intellektet på bekostning av religionen, slik jeg ser for i vårt globale samfunn. En styrkelse av religionens plass tar oss vitterlig tilbake til middelalderen.