Hva slags blogg er dette?

Denne bloggen er politisk, personlig, arbeidsrelatert og verdibasert.

5. juli 2010

There is something rotten in the state of Norway

Da jeg skulle fly fra den greske øya Karpathos for litt siden overhørte jeg samtale mellom en ung kvinne i Tax-free kassa og en kunde. “Jeg har Master i sosiologi, men får ikke annen jobb enn dette”.

I Spania er 4 av 10 under 25 år uten jobb. 6 av 10 spanjoler tar ikke universitetsutdannelse. Mange bor leeenge hjemme for de har ikke mulighet til å etablere seg, verken med fast jobb eller bolig. Trange kår.

Norge? Når våre unge reiser hjem fra Hovefestivalen etterlater de seg berg av søppel. Men også telt, soveposer, liggeunderlag og andre fine ting. Fordi de ikke gidder å ta med seg. Det er stress. Og det er jo så billig likevel. Kan bare kjøpe nytt.

Drittunger. Jeg blir flau av å høre om dere.

Men mest av alt skammer jeg meg over dette vanvittige forbruket, all overfloden som har gått til hode på oss nordmenn i vår oljerikdom. Heldigvis kan det ikke vare.

Ingen kommentarer: